Verhuizen naar de stad? Lees hier een aantal handige tips!

Verhuizen naar de stad? Lees hier een aantal handige tips!

Als er een verhuizing plaats vindt is het altijd een beetje stressen. Sommige doen het grotendeels zelf met familie en vrienden, de andere gaan voor een goedkoop verhuisbedrijf zoeken. Tegenwoordig kan je al best goedkoop verhuizen met studentverhuizers, deze leveren voor de prijs een hele goede dienst. Soms moet je wel kiezen voor een verhuisbedrijf als je wat hoger woont. Bijvoorbeeld in een appartement, je moet dan toch wel een verhuislift huren. Omdat verhuizen toch altijd wel veel tijd en geld kost, hebben wij tips om het wat makkelijker en goedkoper te maken.

Onnodige spullen­

Je kan een verhuizing al een stuk makkelijker maken door onnodige spullen weg te doen. Dit bespaart een hoop werk met het mee nemen en vervoeren. Maar hoe kan je dit nou eenvoudig doen? Als je deze 3 dingen onthoudt dan zal het al een stuk makkelijker zijn

  • Uitzoeken: het begint allemaal met uitzoeken in je oude woning. Het handigste om zoiets uitzoeken is om van bijvoorbeeld de zolder of de hoogste verdieping naar beneden te werken. Als je boven begint pak je elk voorwerp beet en ga je denken of je hem in het afgelopen jaar hebt gebruikt. Is dat niet het geval dan zal het wel iets kunnen zijn, wat je kunt weggooien. Je moet niet te lang twijfelen want anders dan bewaar je alsnog te veel.
  • Verkopen: als je spullen hebt die je niet meer gebruikt en nog wel wat waarde heeft, kan je ervoor kiezen om het te verkopen. Je kan er foto’s van maken ze op internet zetten. Zet er wel bij wanneer je gaat verhuizen en dat je het tot die datum kunt kopen.
  • Weggeven: Je kan er ook voor kiezen om het weg te geven, geef het bijvoorbeeld aan vrienden of familie die er nog iets aan hebben. Als er nou niemand is die het wilt, kan je het altijd nog aan een kringloopwinkel of een rommelmarkt geven. Zij gaan het dan alsnog proberen te verkopen.

Planning

Een van de belangrijkste dingen van een verhuizing is een planning. Heb je geen planning dan is de kans groot dat er iets misgaat. Maak een planning om zorgvuldig te werken, het zal een stuk beter gaan en zal je hem minder stressen. Je kan op de planning zetten welke dag je wat doet, bijvoorbeeld op die dag doe je alle dozen naar je nieuwe woning verplaatsen. Die dag daarna ga je de bank naar je woning brengen. Doordat je een houvast hebt aan den planning zal de verhuizing een stuk makkelijker lopen.

Markeer de dozen

Nadat je alles hebt ingepakt en naar je nieuwe huis hebt gebracht, staan er heel veel dozen in je nieuwe huis en weet je niet meer waar alles in zit. Het is een drama als je ook nog eens moest uitzoeken wat in welke doos zit. Dit kan je voorkomen om dit bij het inpakken al beter te doen. Als je in je oude woning je slaapkamer aan het inpakken bent, moet je gelijk met een stift slaapkamer erop schrijven. Dit bespaart een hoop uitzoek werk en minder stress.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *